Historia Davis Acoustics

Historia Davis Acoustics Słowo przewodnie Nasze projekty i wartości

Davis, to przede wszystkim przygoda rodzina, która rozpoczęła się w rejonie Paryża ( Saint- Maur- des- Fosses dokładnie ) w podwórzu z jednym właścicielem i dwoma pracownikami, który po trzech kolejnych przeprowadzkach osiągnął prawdziwą dojrzałość. DAVIS  jest właścicielem gruntu  na którym  ma własny zakład w samym sercu Troyes, mieście sztuki i historii, i zarządza nim płynnie od ponad 15 lat.

Nie da się podsumować historii Davis w kilku zdaniach, jednak niektóre wydarzenia miały duży wpływ na kształt firmy :


• 1986 : Produkcja pierwszego głośniki Davisa; węgiel i membrana Kevlar są już wykorzystywane w pierwszych osiągnięciach.
• 1988 : Początek  głośników KITS w tym 3-drożnego modelu MV7.
• 1989 : Stworzenie pierwszych głośników do samochodów.
• 1991 : Wprowadzenie zestawu do zbudowania własnych głośników KIT Kristel, dającego głębię o nietypowych rozmiarach, który bardzo szybko potwierdził kompetencje naszego laboratorium.
• 1993 : Komercjalizacja pierwszych zmontowanych głośników. Pojawia się Model DK200.
• 1994 : Przeniesienie zakładu do Troyes.
• 1998 : Inauguracja nowego zakładu w Troyes.
• 2002 : Wprowadzenie na rynek nowej linii produktów, w tym CESARA.
• 2005 : Pierwszy high-end model biblioteczny: NIKITA.
• 2006 : Powstanie gamy Lifestyle a w niej słynnego Matisse'a.
• 2009 : Pierwsza prezentacja modelu KARLA, bezkompromisowej kolumny DAVIS .
• 2011 : Wprowadzenie głośnika 20DE8, który powinien służyć jako punkt odniesienia w świecie głośników szerokopasmowych.

 


 

 

 

Bez wielkiego rozgłosu jaki czasem towarzyszy odejściu sławnych twórców, Michel Visan, projektant głośników i założyciel francuskiej marki Davis Acoustics opuścił nas niedawno, 20 czerwca w wieku 74 lat. Ten wykształcony i dyskretny człowiek, mało znany szerokiej publice, zasługuje jednak na poznanie przez miłośników hi-fi. Pasjonujący się odtwarzaniem dźwięku, ten inżynier o wielkim talencie rozpoczynał swoją karierę w firmie Vega w 1960 roku, przed tym jak spędził rok u Audaxa, aby później zostać dyrektorem technicznym francuskiej marki Siare przez blisko 22 lata.

 

 

         W 1986 roku rozpoczął swoją własną przygodę tworząc Davis Acoustics. Producent francuskich kolumn głośnikowych słynnych dzisiaj na całym świecie, zarówno ze względu na swoje własne transduktory, jak i na głośniki, które pomógł stworzyć dla innych. Ponieważ Michel Visan nie myślał jedynie o swoim podwórku. Jego kompetencje, wiedza i umiejętności,  nabyte przez lata studiów opartych na solidnym, zdrowym rozsądku doprowadziły do powstania wielu głośników opracowanych według szczególnej specyfikacji we współpracy z niektórymi najznakomitszymi producentami i twórcami rękodzieła ze świata audiofilów. Rzetelny i nieskazitelnie uczciwy, Michel Visan  umiał posłużyć się swoim wyjątkowym doświadczeniem tworząc własne wynalazki, z których niejeden odcisnął piętno w dziedzinie odtwarzania dźwięków, nie zdradzając jednocześnie tajemnicy handlowej producentów, którzy mu ufali. Nasze myśli kierujemy dzisiaj w stronę jego żony, ale również jego dwóch synów, Davida i Oliviera, którzy odważnie wzięli w swoje ręce los firmy  Davis Acoustics, aby stworzona przez nią marka mogła cieszyć ucho jeszcze przez długie lata. 

 

 


 

W maju 2012, Olivier Visan przedstawił nam z dumą ostatni wynalazek swojego ojca, głośnik szerokopasmowy 20 DE8, na targach High End w Monachium. Wyjątkowy głośnik, którego budowa wymagała ponad 1000 godzin badań, a którego kariera dopiero się zaczęła. Podczas tych targów można było również posłuchać głośników Avantgarde Acoustic, których to serce (średniotonowy głośnik tubowy) zaprojektowano i wyprodukowano w Davis Acoustics.



 

 

Relacja Jean- Jacques’a Bacquet’a, konstruktora głośników Klinger Favre Audio, który opowiada o swojej wieloletniej współpracy z Michel’em Visan’em.

Michel Visan towarzyszył mi przez całe moje życie zawodowe, ponieważ już w pierwszych kolumnach głośnikowych Klinger Favre z 1975 roku były używane głośniki M17 z Siare, które były francuską odpowiedzią na legendarny szerokopasmowy JBL LE8T, ale również głośniki basowe Vega 340 ACTBL 358 mm. Później używałem jeszcze tweetera (głośnika wysokotonowego) TWZ, medium 19 TSP oraz woofera 31 TE ze Siare, z których byłem równie zadowolony projektując moje nowe modele.

 


Jean-Jacques Bacquet i Michel Visan (powyżej) podczas wizyty z Françisem Ibre w Davis Acoustics,
autorem książki 
Bien entendu (Droga audiofila) wydanej przez Elektor

 

 

Kiedy w 1986 roku poprosiłem o dokumentację dotyczącą HP Davis, ogromną niespodzianką był dla mnie przyjazd legendarnego Michela Visan’a, który pojawił się osobiście w moim warsztacie w Saint-Dié. Michel przywiózł ze sobą 20 centymetrowy głośnik z membraną węglową; istniejący do dziś model 20 MC8A. Zaproponował, abym go zamontował w mojej kolumnie głośnikowej zamiast 20 centymetrowego Audaxa z membraną papierową, którego wtedy używałem.

 

 

 

Ponieważ nie zgadzałem się z tym pomysłem, uważając, że głośnik może osiągnąć pełnię swoich możliwości jedynie w skrzyni robionej na wymiar, dobrze dopasowanej, z odpowiednim filtrem, odpowiedź Michela była krótka:
„Proszę go jednak posłuchać, to jest ta sama średnica, nie będzie Pan musiał przerabiać otworu”. To był szok: membrana węglowa sprawiła, że usłyszałem dźwięk pozbawiony wszelkich zabarwień związanych z papierem, o niezwykłej płynności, z mnóstwem małych detali, niezwykłą dynamiką… Miałem przed sobą arcydzieło mistrza głośników, które otwierało przede mną nowe horyzonty!

Michel był bardzo bezproblemowy i zgodził się na produkcję prototypów. To pozwoliło firmie  Klinger Favre naprawdę wystartować. Mogłem zweryfikować całe moje 15 letnie doświadczenie w dziedzinie dźwięku, eksperymentując z obiegiem magnetycznym, membranami, ruchomymi cewkami, obudowami.
W związku z moimi postępującymi badaniami, odbyłem wiele podróży do Saint-Maur (departament 93), do siedziby Davisa, w celu udoskonalenia każdego transduktora i osiągnięcia oczekiwanych wyników. Spotykałem tam regularnie francuską i zagraniczną elitę producentów głośników, którzy dawno zrozumieli, że to co ważne dzieje się tu i teraz.  Pomimo skromnych obrotów ze współpracy z Davisem, zawsze mogłem liczyć na ogromną wyrozumiałość
i przyjacielską życzliwość.

Michel poprosił mnie, żebym zajął się wzmocnieniem jego głośników podczas wystawy paryskiej oraz w trakcie targów  High End w Monachium 2009. Jakiż to był prezent dla takiej małej firmy jak Klinger Favre, przecież każda firma z branży stereo czułaby się wyróżniona mogąc figurować na ich stoisku. Podczas 20tych urodzin Davisa, Michel zaprosił mnie, żebym mógł spotkać się z dziennikarzami Jean Hiraga i Patrick Vercher. W jednym ze swoich wywiadów Michel posunął się to takiej zażyłości, iż powiedział, że miał szczęście być dostawcą dla kilku najlepszych producentów na świecie: Goldmund, Kinoshita i... Klinger Favre.

Oprócz głośników, które produkował do moich kolumn głośnikowych zgodnie ze specyfikacją, mogłem również ukradkiem przyglądać się, jak w jego laboratorium powstają jedne z najdoskonalszych głośników w historii elektroakustyki: tweeter (głośnik wysokotonowy) z cewką 19 mm od Karla, 25centymetrowy 1103, który zastąpił  TAD 1102 i niedawny 20 centymetrowy DE8T, który pozwolił odejść na emeryturę  JBL LE8T. Podpatrzyłem również głośnik tubowy Avantgarde, któremu ta niemiecka marka zawdzięcza nową popularność.

Ponadto, że był człowiekiem dobrodusznym, przyjaznym i genialnym, Michel był studnią wiedzy i mogłem zwrócić się do niego o pomoc przy redagowaniu słownika encyklopedycznego dźwięku opublikowanego przez Dunod. Tak więc, wraz z nim, zniknęła cała kopalnia  wiedzy  związanej z dźwiękiem. Reżyser filmowy Alain le Kim poświęcił mi film, który zatytuował The Speaker Wizard –Czarodziej głośników, ale tak naprawdę, to Michel Visan zasługuje na to przezwisko. Ta historia pokazuje Michela z mojego punktu widzenia, ale wiem, że nie tylko ja skorzystałem z jego ogromnej wiedzy i jego wyjątkowych produktów. Każda  dziedzina skorzystała, bo Michel, jak nikt inny, wyniósł na wyżyny sztukę odtwarzania dźwięków.

Dziękuję Michael, nigdy Cię nie zapomnę. 

Jean-Jacques Bacquet – Klinger Favre Audio

 


Halo wszystkim,

To smutne, dowiedziałem się dzisiaj o śmierci Michela Visan, która miała miejsce 20 czerwca.
Przesyłam najbliższej rodzinie moje najszczersze kondolencje .

W pamięci mam Michela, należącego do wielkich ludzi hi-fi, jako człowieka którego namiętnością były głośniki, człowieka z wielkim doświadczeniem i ogromną muzyczną wrażliwością, i niezwykłą życzliwością.
Z Jean -Jacques Bacquet Klinger - Favre, pojechaliśmy do Michela, aby pomógł nam stworzyć prototyp głośnika z wyjątkowym neodymowym silnikiem (patrz zdjęcie poniżej). Ta pomoc  i wykonanie mobilnego montażu zajęły mu trochę czasu. To dzięki niemu nasz projekt mógł się pojawić i dziękujemy mu za to.

Michel pozostawił swój ślad, dosłownie i w przenośni :
- Założył Davis Acoustics, po długoletniej pracy dla Vega i Siare
- Świat hifi zawdzięcza mu wiele nowości i mnóstwo niezwykłych produkcji

Michael, juz nam Ciebie brakuje.

Francis

Modyfikowany głośnik przez Francis’a Ibre  04-07-2012 19:35

 


 

Hi Francis.

To bardzo smutna wiadomość. Spotkałem Michaela kilka razy na początku działalności Davis Acoustics w St Maur des Fosses  pod koniec lat 80. Jego firma rozwijała się bardzo szybko, wyjechał do St Maur, potem przeprowadził się do  Troyes. To prawda, że ​​Michel Visan był wielki, wielki człowiek HIFI, sądzę nawet, że on też rozpoczął karierę w Princeps przed wstąpieniem  do Siare w Saint Maur, gdzie rozwijały się zawsze badania HP Siare . Widziałem go ostatni raz na dniach HIFI w Paryżu . Światu HP jest zdecydowanie trudno po śmierci Bernarda Salabert twórca Phy HP w czerwcu 2011 roku  a także  Yves Dodeman z Audax, która rozwija szerokopasmowe obiecujące KM.

ggv.



Witam,


Pragnę wyrazić moje szczere kondolencje rodzinie Pana Visan, nigdy go nie spotkałem, ale często o nim słyszałem .
Osobiście jestem regularnym użytkownikiem i nabywcą głośników SIARE do różnych projektów konserwatorskich i  głośników.
I bardzo żałuję, że nie miałem okazji  przynajmniej raz spotkać Pana Visan..


Christian

 

 




Właśnie znalazłem ten post przez przypadek, jestem zasmucony tą wiadomością! Znałem Pana Visan, pamiętam, że to dzięki niemu wybrałem 38RCA15 DAVIS po dyskusji  o jego zaletach w porównaniu do ALTEC. Rozmawialiśmy trochę o jego wiedzy i filozofii za pośrednictwem mojej strony na HP SIARE, mam nadzieję, że pamięć o nim pozostanie w nas na długo...

 



Michel VisanDowiedzieliśmy się, ze smutkiem o śmierci Michela Visan- "wielki człowiek" High Fidelity a jego głośniki będą brzmieć we wszechświecie. Ten mężczyzna był prezesem i założycielem słynnej marki francuskich głośników Davis Acoustics, jak wielu z was wie . Przedsiębiorstwo założył w 1986 roku po długoletniej pracy dla SIARE i Vega

 

 

 20DE8 jest z pewnością najważniejszym „stworzeniem” w jego karierze. Głośnik szerokopasmowy z wyjątkowym imponującym pasmem od 38 Hz do 20.000 Hz, o wysokiej dynamice  94dB.

 

Teraz pozostawił tworzenie zespołowi Davis Acoustics.

 

 

Davis Acoustics 20DE8